Suunto ønsker å gi en helhetlig brukeropplevelse ved å øke sitt samarbeid med verdens ledende treningsapp-tjenester.
I dag gjør Suunto sitt samarbeid med Strava enda tettere. Strava har vært nøkkelpartner for Suunto siden 2014, og i dag vokser antall brukere som knytter seg til Strava raskere enn noen gang før. Med begeistring kan Suunto kunngjøre at nye Suunto app, den digitale tjeneste i fremtiden, nå er integrert med Strava.
Alle Suunto klokker er nå kompatible med Strava
Suunto-appen ble lansert tidlig 2018 som følgesvenn for Suunto 3 Fitness. Det er nå den digitale løsningen for vårt nye flaggskip, Suunto 9, samt Suunto Spartan klokker. Integrering av Suunto-appen med Strava vil sikre at vårt fellesskap kan dele sine aktiviteter med Strava automatisk, og vil dra nytte av alle fordelene som Strava tilbyr. Alle andre tilkoblede Suunto-klokker er også kompatible med Strava via Suunto’s Movescount-tjeneste.
Felles verdivurderinger og kommersielle fordeler
Suunto og Strava-brukere har en felles lidenskap for målrettet opplæring og trening, spesielt løping og sykling. Sammen kan de beste verktøyene for å analysere og måle aktiviteter for å forbedre opplevelsen til våre likesinnede brukere tilbys. Suunto møter brukerpreferanser ved å tilby kompatibilitet med Strava for alle tilkoblede Suunto-klokker.
Vi vil gi brukerne best mulig løsning. Ved å tilby kompatibilitet med alle tilkoblede Suunto produkter, tar vi et viktig steg mot vårt nye digitale økosystem, sier Janne Kallio, Senior Product Manager på Suunto.
Samarbeidet innebærer også viktige kommersielle fordeler. Brukere som bruker Suunto-appen til å koble deres nye Suunto-klokker til Strava for første gang, får en gratis 60-dagers prøveperiode med fullt medlemskap på Strava, og straks vil Stravas medlemmer motta gode tilbud fra Suunto.
Suunto har lenge vært en verdifull partner for Strava, og Suunto-nærværet har raskt økt i vårt samfunn. Vi er glade for at alle Suunto-produkter nå kan koble til Strava via Suunto-appen, så Stravas tjenester er tilgjengelige for enda flere Suunto-idrettsutøvere, sier Mateo Ortgea, direktør for System Integration at Strava.
Samarbeid som en del av Suuntos voksende digitale økosystem
Strava-integrasjon spiller en viktig rolle i veksten av Suuntos digitale økosystemstrategi. Som en del av Suunto kundeorienterte tilnærming, er det ønskelig å være kompatibel med alle verdens ledende digitale tjenester for å gi brukerne en helhetlig opplevelse med førsteklasses verktøy og løsninger.
I tillegg ønsker Suunto å gi mulighet for alle de digitale tjenestene til å koble til de engasjerte sportsentusiaster fra Suunto. Målet er å øke mengden av kompatible tjenester fra nåværende 200+ i fremtiden, ved å åpne API for nye potensielle partnere.
Suunto tilbyr også samarbeids- og markedsføringsmuligheter for de potensielle partnerfirmaene, f.eks. ved å tilby Movesense-sensorplattformen for åpen utvikling av bevegelsesbaserte løsninger og tjenester.
Bli med i Strava`s Suunto club