1 MILLION KALORIER FORBRENT!

Vi gratulerer 3T-Rosten med å ha passert 1 million forbrente kalorier så langt i 2018!

– Bli med og svett du også!

Det brenner i Trondheim!! Treningssenteret 3T-Rosten har svidd av nesten 1.200.000 kalorier så langt i år!  Kjempe bra innsats og vi følger spent med på om de når 2 millioners merket. Bra jobba 3T-Rosten!

Hvordan  bli med?

For å sanke poeng og kalorier må du ha et pulsbelte registrert i iQniter. Pulsbeltet kjøper du på treningssenteret der du trener. Etter endt trening med iQniter pulsbelte får du en rapport som beskriver økta. Her vises poeng, kalorier, treningseffekt og mye mer i snitt og i høyeste oppnådde verdi. – samler du nok poeng kan du vinner premier. Hver måned trekkes det ut en vinner.

iQniter Bluetooth pulsbelte Black
iQniter Bluetooth pulsbelte Lime
iQniter Bluetooth pulsbelte Coral
iQniter Bluetooth pulsbelte Blue

Under utholdenhetstrening avhenger kcal-forbruket av;

  1. hvor god form du er i
  2. hvor hardt du trener (intensiteten)
  3. varigheten på treningsøkta

Punkt 3 – varigheten på økta – er veldig lett å fastslå med sikkerhet. Usikkerheten er knyttet til punkt 1 og 2.

Les mer her

Aktiviteten er det viktigste, ikke kaloriene..

Selv om vi bruker et estimert kaloriforbruk som grunnlag for denne “treningssenter mot treningssenter” konkurransen er det kun for motivasjonens skyld og ikke 100% reelle kalorier vi teller. I dag kommer de fleste pulsmålere og pulssystemer med en funksjon for å estimere kcal‐forbruk. Merk deg med en gang at vi sier estimere. En pulsklokke eller et pulssystem kan ikke måle energi-­ og kcal-forbruk direkte.

Det som avgjør hvor mange kalorier som forbrukes under trening er hvor stort arbeid som gjennomføres. I vektbærende aktiviteter (gå, løpe, etc.) vil derfor kroppsvekt være av betydning for hvor arbeid som utføres.

Når det kommer til motivasjon er kcal forbruk ett av mange virkemidler man bruker for å holde dampen oppe. “Kalori fokuset” trenger absolutt ikke lede til kroppshysteri, slanking osv.

Ønsker du å gå ned i vekt er vår anbefaling imidlertid å flytte fokus bort fra kcal–beregningene på pulsklokka eller i iQniter pulssystem som uansett er unøyaktige, og heller fokusere på å trene regelmessig og søke etter de gode treningsopplevelsene!

Uansett, den beste treningen er den som faktisk blir noe av!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.